zondag 29 november 2009

Award


Amai zeg, na luttele berichtjes ontvang ik zowaar een award van Vero! Dank je wel!

Zeven zaken over mezelf... Help, daar verdwijnt mijn idee van het anonieme internet eens te meer.

- Sinds deze zomer ben ik aan het stikken geslagen. Iets wat mij van kleinsaf aan fascineert. Ik volg de bekende blogs (Mme Zsazsa, Eleoleo, Vermiljoen, Meisjesmama, Leven met Liv...) met argusogen.

- Mijn stikmachine werkt sinds enkele dagen niet meer deftig en ik ben compleet verloren. Ik heb een tweedehandse Futura-Singer en sinds ik geprobeerd had te stikken met extra sterk garen draait de bovendraad de helft van de keren niet rond de onderdraad. Voila, bij deze is ook hetvolgende duidelijk:

- Ik ben een 'autodidact'. Vandaar het feit dat ik geen deftige naam weet van de 'bovendraad' etc. Geen naailes want heb geen zin in eerst een saaie reeks mannenbloezen, antieke broeken en een mantelpakje te maken voor ik met het plezante werk kan starten.

- Ik een ingeweken Brusselaar ben. Ik woon hier nu 4,5jaar en heb bij momenten nog het gevoel dat ik een toerist ben.

- Ik heb een hééékel aan systematisch opruimen, tot grote ergernis van mijn wederhelft. En van mezelf, want een opgeruimd huis is zoveel leuker.

- We zijn dik twee jaar aan het verbouwen en zullen met alle gemak er nog een bijkomende twee jaar kunnen aanbreien.

- Van breien gesproken. Mijn slechtste herinneringen van de lagere school hebben te maken met handwerk: breien, haken, naaien. In mijn pollekes werd elk lapje een scheef, verfrommeld vodje. Stikken vond ik heel wat interessanter maar dat stond niet op het leerplan.

En, amai, ik ben erdoor. Zeven puntjes gehaald.

Doorgeven vind ik zowaar nog moeilijker. Iedereen heeft er al eentje ontvangen, denk ik.

0 reacties:

Een reactie posten