woensdag 15 september 2010

een prikkend dekentje




Ik zag enkele wekken geleden bij Liezelmoedertje een inbakerdeken. Het was wat uit mijn hoofd gegaan tot ik haar fameuze uitzet deze week zag, met een link naar dat dekentje. En ik klikte terug om nu een eigen exemplaar te maken.
Toen ik voor de stoffenkast stond had ik rap beslist: het zouden de egeltjes worden.
Stof geknipt. Even teruggesurft naar Liezelmoedertje. En toen viel mijn frank. Ik kan het geloven dat ik zo snel voor die egeltjes gegaan was. Onbewust was ik nog onder de indruk van die uitzet die in diezelfde stof was gemaakt. Liezel, ik ben jou hier dus zonder mijn eigen medeweten aan het kopiƫren.
Ik heb molton gekozen als voering. Fleece, zoals Lotta Jansdotter voorschrijft, leek me te warm. 's Avonds lag er al eentje te slapen in het dekentje.



(mijn dochters pop...)

Patroon: op papier of op je scherm

8 opmerkingen:

  1. Haha! Zelfde situatie hier, de uitzet van Liezel gezien, doorgeklikt naar het inbakerdekentje en er onmiddellijk ingevlogen! 'k vind hem trouwens echt heel leuk met de egeltjes! Een superstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi mooi,
    Ik zal mij toch maar zo een boek van lotta jansdotter kopen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uberschattig.
    Zolang we mekaar blijven inspireren (en bestoken) met ons naaisels is dat toch maar logisch dat er eens gelijkaardige dingen van onder de machine rollen. Naar mijn visie kan dit alleen maar als een compliment beschouw worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer zeer stoer en lief bakerdekentje. Erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb het boek intussen gekocht via Amazon en dit inbakerdekentje zal toch wel 1 van de eerste dingen zijn die ik eruit zal maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, geeft niet hoor! Dat kom ik ook zo vaak tegen :-) Maar wat? Hij is al te klein??? Zo zonde, want het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen