zondag 9 mei 2010

Warme melk


Een melkje dat ik menige avonden voor het slapengaan opgedronken heb vanop de buitentrap, uitkijkende over een Venezolaans Andesstadje. Wij hadden gewoon citroengras staan in de tuin. Dus nikske Sun Wah, gewoon efkes een paar sprieten citroengras afsnijden uit de tuin.
De smaakvolle wortels hoef je niet te gebruiken indien je citroengras in de tuin zou hebben (alhoewel ik de de kans heel klein acht dat er veel Belgen of Nederlanders dit in hun hofke hebben staan). Veel sprieten is genoeg. Van de wortels heb je wat minder nodig wegens veel smaakvoller.

Doe een eetlepel fijngesneden citroengrasringetjes (vers of Sun Wahdiepvries) in een kopje melk. Even laten doorkoken op het vuur of in de microgolf. Eventueel zeven. Theelepeltje suiker (of twee) of honing en aaaah, daar zit ik weer in exotische sferen.

4 opmerkingen:

  1. Wat een goei idee! Dat ga ik ook eens uitproberen met rijstemelk (om het een nóg Oosterser tintje te geven). En zou dat groeien hier, citroengras? Binnen of zo? Awel, dat ga ik eens uitzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan het kopen bij Ecoflora in Halle maar ik ben nog niet tot ginder geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen