dinsdag 11 mei 2010

Nieuw leven voor een mottig t-shirt



Mijn snelste projectje ooit. Het mottige t-shirt dat ik ooit in een parfumerie kreeg werd een slaapkleedje. We zullen vanavond zien of het haar past.

Aangezien het een proefje was durfde ik het logo niet verstoppen achter een mooi retro bloemetje maar heb ik een overschotje gebruikt van - alweer- die Ikea-stof.
Ik vond het best leuk zonder mouwtjes maar veronderstel dat mijn meid het graag iets warmer heeft, dus toch mouwtjes.


1



2

 
3


4



In dit boek zag ik al dat oude t-shirts ideaal zijn om kleedjes van te maken. Geen gezoom meer en halsopeningen enzo. Ik wou er wel echte mouwtjes aanzetten.

16 opmerkingen:

  1. Ja, en beter dan er een schilderst-shirt van te maken (zoals hier gebeurt met die dingen).
    Trouwens, mooie vloer! (Allé, ik veronderstel toch dat het je vloer is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oontje, ik heb al een halve kleerkast aan werfkleren. Trouwens, dit was zo'n kort modelleke (half blote rug en buik)... Niet ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooooooo veel mooier en bruikbaarder dan het origineel! Ge moet er eigenlijk maar op komen hè? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind uwe vloer echt super.
    Heb je gewoon recht gestikt aan de randen of met ne speciale steek gewerkt?

    (ik heb hier namelijk ook nog nen T-shirt liggen die ik nog eens wil transformeren

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merci voor het vloer-compliment.
    Recht gestikt en dan een zigzag, bij gebrek aan een overlocker. Ik vind zigzaggen uiteindelijk nog beter dan die zgn. 'locksteek' die er toch geen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, super dat jij dat stofje van mijn Lily balou weet te vinden! Ik zou er idd graag een mutsje en sjaaltje van willen maken dan. Als je jouw gegevens doorgeeft dan kan ik een overschrijving doen, of als ik iets kan maken voor je, roep maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O o! Ik verkoop niets hoor. Ik heb geen winkel of zo. Ik weet alleen dat er een verkoper staat op de markt van Brussel Zuid en Schaarbeek (hier ben ik weer met mijn markten...) die dat stofje verkoopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah ok! Zou jij zo een stuk stof voor mij dan kunnen kopen, mocht je nog eens gaan? Want daar geraak ik niet... En dan zeg je maar hoeveel ik je moet voor de stof en verzending! Als je niet meer gaat, geen probleem hé! Dank u dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ah ja dat boek heb ik ook als eens ontleend van de bib. Goed he. Ik zou het ook liever in mijn bezit hebben, zodat ik het kan pakken als ik het nodig heb. Mooi gedaan zeg, dat kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen